1000 chanser

Du ska ha tusen chanser att utforska och förverkliga dina drömmar

Spara på tonerna

För länge sedan, innan www hade slagit igenom riktigt ordentligt, fanns det mest spännande på Internet i små mejlgrupper med obskyra namn som alt.music.guitar eller så. Här lärde jag mig en del om att spela gitarr. Och en del om hur fantastiskt nätet är för att ge människor kontakter, information och inspiration som hade varit nästan omöjliga att hitta någon annanstans.

Ett råd om gitarrsolon som jag tog till mig var att inte spela så många toner som möjligt. Tystnad kan emellanåt vara nog så effektfullt. Och en paus kan vara bättre än att vräka ur sig meningslösa disharmonier.

Därav den sporadiska uppdateringen på denna blogg. Jag kommer att skriva här när jag har något att skriva, och dessutom tid att formulera det så att det blir intressant. Det är för både ert och mitt bästa.

22 december 2009 - Posted by | Sidospår

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

