1000 chanser

Du ska ha tusen chanser att utforska och förverkliga dina drömmar

Politik är så kul!

När jag ändå är inne på spåret politik så måste jag berätta hur kul det är. Fick just ett mejl om att Södermalms stadsdelsnämnd har klubbat den nya parkplanen, och där ingår bland annat att Årsta holmar ska göras tillgängliga för allmänheten genom en gångbro. Kan bli en fin park, kanske en fotbollsplan, rentav en badplats, vi får väl se.

Jag har länge stört mig på att folk inte kan komma till de där öarna som ligger så fint mitt i Årstaviken, att vi inte gör något roligt av dem. På ett lokalföreningsmöte vi hade för ett tag sedan diskuterade vi parkplanen och vi var flera som hade tänkt samma sak. Våra representanter i stadsdelsnämnden framförde det, resten av alliansen hakade på och nu ser det ut att bli verklighet.

Det var inte precis min idé, det som nu blir. Min spontana åsikt om byggande brukar vara antingen ”Kärnkraftverk!” eller ”Skyskrapa!”. Men att ha haft ett litet finger med i ett litet, fint beslut känns riktigt bra. (Sedan har jag haft många fingrar med i en del väldigt stora beslut, det är skoj det också. När det blir bra.)

04 december 2009 - Posted by | Allmänpolitik

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

