1000 chanser

Du ska ha tusen chanser att utforska och förverkliga dina drömmar

Världens bästa död

I ett antal år har en av mina starkaste drivkrafter i livet varit att göra världen lite bättre för alla er andra. När jag väl hade fått idén att jag skulle kunna göra det, så blev som att gå med stenar i skon om jag inte försökte. Nu är jag ju i en position där jag kan göra lite nytta (om jag verkligen lyckas ska nog andra avgöra). Jag gör en del och ska försöka göra ännu mer, gott så.

Men en som verkligen tog det där med att förbättra världen till nya höjder var Norman Borlaug. Han är förmodligen den människa som gjort mest för mänskligheten, alla kategorier, någonsin. Nu är han död. Läs husorganets dödsruna, eller se den lilla filmsnutten med Pen&Teller som Johan Norberg länkar till.

17 september 2009 - Posted by | Sidospår

1 kommentar »

  1. […] Andreas Bergström, Inslag, Psykologifabriken, Timbro, […]

    Pingback av Per Altenberg – Ett Liberalare Sverige » Blog Archive » Anständighet viktigare än lycka | 22 september 2009 | Svara


Kommentera

