1000 chanser

Du ska ha tusen chanser att utforska och förverkliga dina drömmar

Fler chanser – oavsett höjden på husen…

Inom Folkpartiet pågår en diskussion om hur höga hus vi bör tillåta i Stockholm. Partiet har motsatt sig en del tänkta höghus, till exempel mitt emot centralen. Besynnerligt, tycker jag, eftersom flera av stadens högsta hus finns i närheten kan det knappast ändra stadens profil något att tala om.

Men jag tänker inte skriva några engagerade inlägg om det. Frågan är så enkel och konkret att diskutera så folk tappar allt sinne för proportioner. Det viktigaste för Stockholms framtid är inte höjden på ett hus på Vasagatan, utan att vi har en bra skola, en bra arbetsmarknad, bra insatser för intagration etc – sånt som gör att alla får många chanser att förverkliga sina drömmar. Tyvärr sker husdiskussionen på bekostnad av de frågorna.

Detta skriver jag om i senaste numret av medlemstidningen Stockholmsliberalen. Och har turen att tidningen i övrigt är fylld av inlägg om just höjden på hus i innerstaden…

22 augusti 2009 - Posted by | Allmänpolitik

1 kommentar »

  1. Jag såg denna din nya blogg först nu. Bra slogan. Det är rätt vision. Och jag håller med dig om höghusen. Jag lutar åt den sida som vill öppna för fler höghus men frågan har svårt att engagera mig.

    Kommentar av altenberg | 09 september 2009 | Svara


Kommentera

