1000 chanser

Du ska ha tusen chanser att utforska och förverkliga dina drömmar

Varning! De kommer söderifrån!

Skånska Dagbladet hade för några månader sedan en ledare om horderna som väller in från söder och öster och håller på att förstöra vårt svenska samhälle. Den hittar jag inte på nätet, men nu kom det en ny, bara någon nyans mer subtil. (Upphittat via Sydsvenskan.)

Är det något söderifrån som jag är orolig för så är det vissa åsikter. För säkerhets skull lägger jag till ett klassiskt alibi: flera av mina bästa vänner är skåningar!

En trevlig motbild hittade jag i Reason, via Johan Norberg.

16 juli 2009 - Posted by | Integration

2 kommentarer »

  1. Man blir lätt illamående när man hör dessa främlingafientliga argument återupprepas fast från en liberal centertidning, att fascismen skulle kunna komma tillbaka och att den skulle göra det smygande, om så var fallet var jag övertygad om redan innan…. men från liberaler?

    Kommentar av Rullerå | 16 juli 2009 | Svara

  2. […] på invandringen, i Sverige är det inte så. Men Skånska Dagbladet utgör ett undantag, som jag pekade på härom dagen, och SD:s väljarstöd är starkast i Skåne. Här var också nazismen starkast under […]

    Pingback av Tveksamt om SD kommer in « 1000 chanser | 19 juli 2009 | Svara


Kommentera

