1000 chanser

Du ska ha tusen chanser att utforska och förverkliga dina drömmar

Man ska vara snäll

Jag har funderat en del över ett av mina senaste blogginlägg, där jag inledde med att skriva att det var häpnadsväckande att Johan Ingerö skrev ett nyanserat blogginlägg. Det var väl rätt onödigt. Jag tyckte ju att inlägget var bra, det hade väl räckt med det. Dessutom är det nog inte sant. Johan Ingerö har vissa grejer han älskar att hata, men vem har inte det. Däremellan skriver han en hel del intressant. Så jag ber om ursäkt för det.

Att hoppa på folk på det där sättet är vanligt på nätet (men inte mer ok för det). Jag tycker att Eriks och Madeleines underlag till seminarier (del 1 och del 2) om sociala medier är väl värda att läsa, och särskilt när de lyfter fram en devis från Kamomilla stad:

Man får inte plåga andra,

man ska alltid bjuda till,

men i övrigt får man göra som man vill

20 februari 2010 Posted by | Sidospår | 1 kommentar